29 september 2008

Vardag igen

I morse när vi vaknade här så var pappa redan på jobbet, så jag, Ellen och Astrid gick till dagis idag. Får ju fortfarande inte lyfta så då blir det att gå till dagis och det är ju inte så långt. Har varit på banken och hämtat pappren till Astrids och Ellens fonder så snart ska de vara igång. På vägen hem träffade jag på Carro, Ebbe, Folke och Bosse som var på promenad. Bestämde att jag skulle gå dit en sväng i morgon efter att jag hade lämnat Ellen på dagis. Det ska bli kul att träffas och surra lite, det var ett tag sedan.
Ellen skulle bli hämtad av farmor idag så eftermiddagen har jag för mig själv med Astrid och Oskar.

Ellen sitter nöjd i vagnen på väg till dagis Astrid ligger under och sover gott.

Ellen och Astrid framför TV i morse Dora-utforskaren, Ellens stora favorit.
Våran granne ska till USA snart och han skulle handla lite roliga Dora saker där. Det blir perfekt att ge henne i julklapp.


Ellen hade saknat Astrid och satt och pyssla med henne igår när hon kom hem.


När vi hade hämtat Ellen i Tierp igår så åkte vi raka vägen till Gävle och åt på Max. De hade hoppborg så själv klart skulle Ellen hoppa. Maxboxens leksak var en dvd med teletubbies (tror jag att det stavas) den var tydligen rolig i alla fall för hon satt och gapskratta åt den senare på kvällen. Våran tjej har blivit så stor det har gått så fort, tyckte att det var nyss man kom hem från bb med henne.



Inga kommentarer: