27 november 2010

Husmus

Ja en sån kom det springandes i köket i morse, så nu ska här letas katt tydligen. Hatar katter då jag tycker att de är lömska och hårar. Men tydligen så ska det var det effektivaste sättet att få husmusen ur vägen. Men har inte hittat någon vi vill ha så jag får nog leta vidare. Jag gillar dock råttfällorna bättre de är ju i alla fall jag som får ta ur mössen ur dem. Och det blir säker jag som kommer att få ta ut de som katten släpar in!!!
I morgon är det 1:a advent nu är det inte långt kvar till julafton. Vi ska fira jul här hemma själva i år, ska bli så skönt att slippa åka iväg och ungarna kan öppna sina julklappar i lugn o ro. Har ju även hundarna. Kvällen innan jul ska jag ställa in ett Barbie hus i Ellens rum när hon somnat. Ska bli roligt att se hennes min när hon vaknar och ser det!
Morgonen kommer att börja med en långpromenad m hundarna sen kommer morfar och äter frukost med oss och öppna lite paket då!
Till morfar har jag köpt en fotoram från tjejerna. Har även beställt dagis fotot som ska in i en ram bara.
Kvällen kommer att avslutas med att spela spel med Ellen och Astrid om hon är vaken.
Hoppas så att tjejerna rum är klart så de kan ha sina saker där inne. Skulle så gärna vilja köpa ett skrivbord åt A i julklapp, men det får vänta. Har hittat ett på Mio som kommer att bli perfekt till hennes rum!
Ha en bra helg!!!

Inga kommentarer: