11 september 2009

Då kom det som var väntat...

Ja idag så kom posten och där låg det ett paket till Astrid från "mormor och klasse". Tårarna kom på mig bara jag såg paketet, jag förstod på en gång var det var! Hade väl inners inne gått och hoppats att hon skulle ringa och säga grattis till Astrid men så vart det inte. Kläder och fonder var det i !!
Ringde och berättade för Tobias och han i sin tur ringde upp min mamma.
Hennes förklaring på att de inte hört av sig sen juldagen var att de inte orka det var så mycket tjafs om allting.
Tobias har nu förklarat att på det sättet som de gör nu behöver de inte ha kontakt med våra barn, Astrid vet inte ens vem hon är. Ska hon ha kontakt då kan hon ringa och visas sig här!!!

Och det ville hon inte så nu har jag försökt förklara för Ellen att mormor inte kommer att finnas i vårat liv mer!
Detta är inte första gången som jag bryter m min mamma tyvärr. Hon var frånvarande hela min gymnasie tid och några år till efter det.
Men att hon skulle göra så här mot sina enda barnbarn fattar jag inte och det kommer jag nog aldrig att förstå heller!

Inga kommentarer: