29 augusti 2008

Lastbilarna



De här två sugbilarna kan få Ellen att göra vad som helst. När farmor hade hämtat Ellen på dagis igår, så kom de hem och åt lite glass och då kom pappa med sugbilen och skulle tippa ur singel i hagen. Ellens ögon vart som tefat och sen säger hon.

-Mamma jag måste gå till pappa nu, tack för glassen får jag gå nu

de sista orden brukar man få dra ur henne nu gick det som en dans. Väl ute vid bilen så sa pappa att Ellen fick följa med till garaget om jag hämtade henne. Så det gjorde jag. Hon blir så stolt när hon får åka med pappa i sugbilarna hon tycker att det är då kul.

I morse var vi till garaget och tvättade bilen och tog en fika då var sugbilen där.

-Titta mamma sugbilen skrek Ellen det första hon gjorde när hon såg sugbilen stå där på parkeringen.

När vi hade tvättat våran bil klart tyckte hon att vi skulle tvätta sugbilen också så den skulle bli fin.

Hade inte så mycket för att vi tvättade bilen för det bara vräker ner här, men den har i alla fall bytt smuts. Nu ligger Ellen på soffa och slöar, somnar nog snart hon vaknade så tidigt i morse. Själv ska jag ta och plocka undan allt efter mormors boende här den här veckan.

Hoppas på en trevlig helg med bättre väder....

Inga kommentarer: