27 augusti 2008

Ellens favorit och min kära vän

När Ellen träffade Sandra första gången klickade det till ordentligt.. Sandra är det bästa hon vet och när jag berättade igår att hon skulle komma på måndag vart hon överlycklig. Dom två kan härja som inga andra kan, lika lekfulla båda två.
Så i morse när jag skjutsade Ellen till dagis så sa hon
-Mamma på måndag kommer Sandra till mig, då ska vi leka.
Nu ska jag ta och plocka reda på Ellens röra på hennes rum sen ska jag till barnmorskan kl 11. Vägning och mätning, lyssna på hjärtat ska jag oxå göra.
Min mamma bor här den här veckan, för att hon ska flytta till Stockholm nästa vecka och har sagt upp sin lägenhet. Det funkar ganska bra men det är konstigt att ha sin mamma bo hos sig. Det brukar vara tvärtom, men Ellen är glad att ha mormor boendes här.

Inga kommentarer: