28 december 2011

En lugn dag och en olycklig tjej...

Astrid vart dålig igår natt så nått jobb vart det inte för mig då jag inte vill smitta ner min far inför operationen.

Idag har vi varit på barnens hus och toy u rus, jag och tjejerna. Ellen kom till insikt med min fråga på julaftonskvällen, vill du verkligen ha det där stallet m djuren???

till svar fick jag ja det vill jag. Hade redan då klart för mig att detta är inget hon vill ha utan nåt hon bara säger och som alltid i leksaks kataloger pekar på utan att veta vad det egentligen är.

så idag på affärerna pekade Ellen på flera saker och sa det var ju sånt här jag ville ha mamma inte stallet :-( . Så nu har fröken lärt sig något tyvärr så går det ju inte att byta stallet heller då det nu är uppackat.


Men men nu vart det så att lilla syster fått ett stall med djur för Ellen vill inte ha det.

Då ingen av våra barn har mycket leksaker så trodde jag att i alla fall den lilla skulle leka med detta men icke. Astrid vill ha mer Duplo hon har bara mina gamla bitar och de är inte många men vad hon leker med de. Och smurfarna.


När vi kom hem idag så sa Ellen -Mamma kan inte du och jag skriva en lista nästa år tillsammans om vad jag önskar mig.


Astrid fick också saker som ska till stugan då vi redan har dessa sängkläder de kanske behövs där jag vet inte orkar inte strula nåt mer och byta. Datorn hon fick och slet upp ur förpackningen får nog vänta 1 lr 2 år på användning då det bara är matte och alfabet på den, så den kom hon och gav mig och sa - Jag kan inte det här mamma det är inge roligt :-( med världens suraste min.


Det de haft roligast med var pusslet och leksaken till duchen för Astrids del och Ellen lilla slottet och DSspelet vi köpte efter jul.


Efter denna jul så känner i alla fall jag att nu är det nog med det här med julfirande.

Så jag tänker inte röra mig hemmifrån utan vi kan vara själva här hemma det gör inte oss någonting.



Inga kommentarer: