01 maj 2011

1 maj

Ja då var det maj i morgon börjar jag jobba underbart!

Tobias har åkt till jobbet redan men kommer hem igen på onsdag då dagis är stängt på torsdag och då ska han vara hemma med tjejerna.

Vi började våran 1 maj med att åka ut i skogen med Frasse en timme så han fick springa av sig, efter det vart det en tvätt av bilen. Sen var det daxx att fälla ett träd som stod lite väl lutat ut mot vägen. Så skönt att ha fått nått gjort här hemma.


Igår var vi i bönan på 30 års fest jätte roligt var det, träffade jätte mycket trevlig folk. Disskuterade och patade med och om en massa roliga saker skönt när fok fattar vad man säger och inte förvränger saker som det finns en del som gör och har sina egna historier om det man sagt. Ganska roligt att få höra vad andra tycker om vissa saker, tur att det finns folk som står med båda fötterna på jorden och står för sin åsikt, även om ingen annan tycker så. Det beundrar jag otroligt mycket!

Ska även ta och styra upp en lördag här hemma med en massa trevliga människor det blir skoj det.


I fredags drog jag med tjejerna till Tierp för att hämta upp mamma/mormor som kom med tåget hon var här hela dagen och hade med sig jättefina saker åt tjejerna :-)

Mormor vart kär i Frasse hon med som alla andra är hihihi han charmar alla våran lilla prins.


Nej nu ska jag ta och mysa ner mig med Ellen en stund så hon somnar i morgon går vi upp kl 5.30 för att hinna ut med vovven och väcka barnen innan dagis.





Inga kommentarer: